بازدید 11332

ورود آب به تونل قطار شهری مشهد+تکمیلی

این حادثه ساعت پنج صبح امروز و به علت ترکیدگی لوله آب شهری در محدوده پادگان بسیج مشهد و ورود یک متر آب به داخل تونل قطار شهری رخ داد .
کد خبر: ۱۹۴۷۴۷
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۰ - ۱۵:۱۶ 04 October 2011
ورود آب به تونل قطار شهری مشهد ، بخشی از این تونل را مسدود کرد.

به گزارش واحد مرکزی خبر ، مسئول روابط عمومی قطار شهری مشهد گفت : این حادثه ساعت پنج صبح امروز و به علت ترکیدگی لوله آب شهری در محدوده پادگان بسیج مشهد و ورود یک متر آب به داخل تونل قطار شهری رخ داد .

آقای حمید زاده افزود : ارتفاع آب در ایستگاه غدیر به حدود یک متر رسید و موجب مسدود شدن خط در این ایستگاه و پشت خط ماندن هفت قطار 2 واگنه در داخل دپو شد .

وی گفت : با توجه به اینکه ایستگاه غدیر آخرین ایستگاه قطار شهری مشهد است ، این حادثه اخلالی در روند کلی حرکت قطارها ایجاد نکرد و فقط زمان انتظار برای ورود قطار در 22 ایستگاه قطار شهری مشهد از 10 دقیقه به 20 دقیقه افزایش یافت .

حمید زاده افزود : اکنون ماموران آتش نشانی و نیروهای خدمات شهری شهرداری برای حل مشکل آب گرفتگی قطار شهری مشهد تلاش می کنند و پیش بینی می شود این مشکل تا چهار ساعت دیگر رفع شود .

با توجه به اینکه ساعت کار قطار شهری مشهد از ساعت 6 تا 19 است ، در این حادثه به کسی آسیب نرسید.

تکمیلی:

سخنگوی قطار شهری مشهد گفت: در پی مهار ترکیدگی لوله آب هشت اینچی اطراف ایستگاه، حرکت واگن های قطار شهری از ساعاتی قبل آغاز و تردد در خطوط ریلی مشهد به حال عادی برگشته است.

جواد حمید زاده در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: هم اکنون ماموران سازمان آب و فاضلاب مشهد در حال ترمیم اساسی نقص به وجود آمده در لوله های بزرگ انتقال آب شرق مشهد هستند.

وی با بیان اینکه در ساعات اولیه، سطح آب در دپوی قطار شهری به 1.5 متر رسید، افزود: آبگرفتگی تردد قطارها را با مشکل رو به رو کرد که نیروهای امداد آتش نشانی برای تخلیه وارد عمل شدند.

حمید زاده علت اصلی آبگرفتگی ایستگاه قطار شهری را ورود آب به تونل در حال حفاری خط توسعه قطار شهری در مسیر فرودگاه بین المللی مشهد عنوان کرد و یادآور شد: باید کمیته ای در این خصوص تشکیل و حجم این خسارت ها برآورد شود.

وی ادامه داد: در این حادثه لوله 800 قطار شهری از ناحیه اتصالات دچار حادثه شده بود که در پی آن آب به تونل در دست احداث رادمرد که ایستگاه غدیر را به فرودگاه متصل می کند وارد و سپس به محل اتصال محل دپوی قطارها و ایستگاه وارد شده است.

وی یادآور شد: در ساعات اولیه صبح به جهت آب افتادگی بر روی خط ریلی امکان اعزام قطار به ایستگاه ها وجود نداشت و به همین منظور از قطاری که در محل دپو غرب قرار داشت برای سرویس دهی در ساعات اولیه صبح استفاده شده است.

حمید زاده افزود: تنها مشکل ایجاد شده در این خصوص سرویس دهی در ابتدای صبح بود که به لحاظ تامین ایمنی جان مسافران سرویس دهی از ساعات اولیه صبح از ایستگاه غدیر انجام نشده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار